Hračky mají dětem pomáhat v rozvoji

Návrháři při práci

Daniel Mauritzson je návrhářem hraček BRIO zaměstnaným v oddělení výzkumu a vývoje ve švédském sídle společnosti BRIO. V počátečních fázích vytváření nové hračky rýsuje první náčrty na prázdný list papíru a vývoj návrhu pak sleduje až po konečný prototyp připravený k výrobě. Celý proces může trvat 6 až 18 měsíců.

„Co je pro vás při navrhování nové hračky nejdůležitější?“
„Máme čtyři základní pravidla, na nichž má práce staví. Hraní má být bezpečné, hračky musí splňovat vysoké kvalitativní standardy společnosti BRIO, musí být intuitivní a srozumitelné a dětem musí pomáhat prostřednictvím hry v rozvoji.“

„Jak při navrhování nových hraček víte, že budou hotové produkty pro děti atraktivní?“
„Klíčovou součástí mé práce je pozorovat, jak si děti hrají, a pochopit, jak myslí a reagují. Proto spolu se svými kolegy před dokončením návrhů trávíme hodně času testováním nových hraček a pozorováním, jak je děti používají, což je pro nás velkým poučením. Je to neuvěřitelně zajímavé a zažíváme neustálá překvapení. Dětská fantazie je nádherný svět.“

„Co pro vás znamená myšlenka, že hračky mají dětem pomáhat v rozvoji?“31351 Chodítko vozík
„Je důležité rozlišovat mezi zábavou a rozvojem. Hračky nejsou pro společnost BRIO pouhým prostředkem k zabavení či zklidnění dětí. Úspěšná hračka dokáže stimulovat fantazii dítěte a musí být součástí jeho vývoje hrou – a to v různém věku. Vezměte si třeba naše slavné  chodítko – vozík. Může dětem například pomáhat učit se chodit. Až dítě povyroste, může do vozíku ukládat nejrůznější předměty. A v následných fázích vývoje v něm pak převáží jiné hračky. Hračky by tedy měly být použitelné různými způsoby podle stupně vývoje dítěte. O těchto aspektech hodně přemýšlíme.“